Miroslav Antić

ANTIC.org-SNN

Boris protiv Borisa

leave a comment »


Piše: Tihomir Trišić ponedeljak, 12 decembar 2011
Boris protiv Borisa

Evo ovako, opet ekskluzivna informacija našem gluvom, slepom i nemom državnom vrhu, i mali novinarski apel, treći po redu

Kad sam 28. novembra u kolumni "Čast izuzecima, ostali su katastrofa" napisao: "Ovom prilikom ekskluzivno saopštavam kao dobro obavešten novinar, koji u EU ima više prijatelja nego naš ministar inostranih poslova Vuk Jeremić, što i nije teško pošto on gotovo da nema nijednog, da će tog dana izostati odluka u Briselu kakvu priželjkuju u Vladi Srbije.

Pošto ovih dana nijedan naš funkcioner ne zna, što je žalosno i neozbiljno za jednu državu, šta nas čeka tog dana, ja im ovom prilikom evo to ekskluzivno saopštavam…"

Posle tog teksta zvali su me poznanici dobro pozicionirani u piramidi vlasti, i svima je manje-više kritika bila usmerena u smislu da imam stav evroskeptika i da navijam da Srbija ne dobije kandidaturu. Morao sam da im pojasnim da nisam evroskeptik, nisam ni evrofanatik, ja sam najpribližnije evrorealista u toj evro podeli, koja je btw besmislena, a ideološki nisam ni levičar ni desničar. Јa sam konstitucionalista, moja uverenja su uverenja nacionalnog centra koji naravno u Srbiji ne postoji, jer da postoji ja bih bio stranački opredeljen, a ja to sada nisam, bar ne dok Srbija ne dobije neku svoju verziju Šarl de Gola i degolističkog pokreta.

Šta je bila moja poenta tog "obaveštenja" u kolumni? Bio je to moj novinarski apel da ne srljaju u brzopotezno sklapanje "sporazuma" sa Prištinom, koje je nažalost usledilo kroz aktivnost Borka Stefanovića u Briselu, praćeno predsednikovim pozivom i zahtevom za uklanjanje barikada, što je suštinski označilo zaokret u dosadašnjoj politici prema KiM.

Naravno, niko od donosioca odluka u ovoj zemlji nije uvažio moj novinarski apel,to je bilo očekivano,ali ne i to da ga čak nisu ni razumeli.

Ne branim dosadašnju politiku, onu deklarativnu, a ni onu tajnu prema KiM, obe su bile loše i to svi znaju koji čitaju ovo moje štivo, ali od loše dosadašnje politike ima i lošija, to najbolje ilustruje ona narodna umotvorina: "Nije majka klela sina što se prokockao, več što se išao vaditi".

Sledećeg ponedeljka 5. decembra, pošto sam video da je naš državni vrh odlučio da pod "pritiskom" brzopotezno prihvati sve zarad nečeg, što sam im lepo rekao da se neće desiti, morao sam da uputim još jedan apel u kolumni "Tadiću, prevarili su te". Taj tekst i njegov prvi pasus sam počeo sa: "To sebi nije smeo dozvoliti. Nije sebi smeo dozvoliti da oni koji su najviše profitirali od njegovog liderstva Srbijom odigraju ovu utakmicu do poslednje kapi njegove krvi, a ne njihove krvi. Nije sebi smeo dozvoliti da ga ovako zajebu. Oni koji su ga pogurali u ovu avanturu sutra će bežati od njega kao od gubavca, ostaće sam". Ta kolumna je u svom poslednjem pasusu,sadržala sledeće: "Srbija više nema nekog manevarskog prostora kad je KiM u pitanju, to je skoro pa završena priča. Boris Tadić je takođe na putu da postane završena priča, izuzev ukoliko još danas,napravi novi zaokret. Ima još i vremena i prostora i resursa, pitanje je da li zna šta je činiti i ima li energije za to. U suprotnom, ne priželjkujem da i on postane politička žrtva kosovskog usuda,ali sam gotovo siguran da će ovako, vrlo brzo, što danas izgleda kao gotovo nestvarno, izgubiti i liderstvo u sopstvenoj Demokratskoj stranci, i otići u političku penziju ostavljen i zaboravljen od svih. Jedini koji ga neće zaboraviti su autori kosovskih epova".

Ne bih da zvučim prepotentno, ali biće da sam bio dobro obavešten 28. novembra, a vrlo skoro vreme će pokazati da li ću biti u pravu za štivo od 5. decembra. Tu nije reč o tome da sam ja kao pametan, a oni kao nisu, već je stvar u tome da sam bio dobro informisan, a oni koji bi morali nisu, na našu opštu žalost.

Ja sam i tog 5. decembra znao šta će da se nađe na "ultimativnom stolu" Borisa Tadića i ove vlade, da imaju sprovesti, kako bi Srbija dobila status kandidata, zato sam i napisao "Tadiću prevarili su te", iako sam izostavio ono u čemu se sastoji nekorektnost močnih faktora iz belog sveta. Čekao sam 9. decembar, ne da bih saznao šta će lideri EU da tog dana odluče, to sam pouzdano znao mnogo pre, kao što rekoh, već da bih potvrdio informacije koje sam već posedovao,a to je šta će se dešavati sa ovom vladom, Kosovom, Srbijom u narednom periodu, sve do kraja mandata Cvetkovićeve vlade.

Evo ovako, opet eksluzivna informacija našem gluvom, slepom i neveštom državnom vrhu, i mali novinarski apel, treći po redu.

Srbiju čeka, ovog nesretnog Borka Stefanovića, predsednika nam Borisa Tadića i celu Srbiju na posletku, još 9 "ultimativnih sporazuma" koji se imaju potpisati sa Editom Tahiri i Prištinom, kako bi se u martu dobio status kandidata. Reč je o sporazumima o:

1. Sportu, vezanom za članstvo Kosova u međunarodnim sportskim federacijama

2. Pošti i poštanskim uslugama

3. Institucionalnoj saradnji.(Redovni kontakti i saradnja na zajedničkim pitanjima BG i PR).

4. Infrastrukturi

5. Kulturnim razmenama

6. Železničkom transportu

7. Avionskom transportu (S izuzetkom vazdušnog prostora)

8. Kulturnoj baštini

9. Članstvu Kosova u međunarodnim institucijama

I kad bi se svi ovi sporazumi do marta zaključili i potpisali od strane Vlade u Beogradu, razume se u onoj formi u kakvoj ih zahtevaju moćni faktori koji ultimatume i diktiraju, sledi poslednji zahtev,tempiran za sam finiš predizborne kampanje u Srbiji, u vidu izuzimanja Srba sa KiM iz biračkog procesa na predstojećim izborima u Srbiji.

Zaključak je suvišan. Ukoliko se sve to sprovede sa saglasnošću Beograda, jasno je da se zaokružuje verifikacija nezavisne Republike Kosovo, što razume se ima svoju posledicu koja će se manifestvovati u predstojećem glasanju birača na izborima u Srbiji na kojima Boris Tadić u ovom scenariju, može očekivati jedino teški slom.

Sad će mojim poznanicima iz vlasti biti jasnije na šta sam mislio, apelovo, i o čemu sam pisao u prethodne dve kolumne.

Ukoliko se Boris Tadić odluči pak, na konfrontaciju sa moćnim faktorima, isto tako je jasno i ne treba biti genije pa zaključiti da Demokratska stranka to ne može preživeti na narednim izborima.

Ne znam sta će uraditi Predsednik Srbije Boris Tadić, ali znam šta bi uradio Predsednik Francuske Šarl de Gol…

http://www.akter.co.rs/politikaprint/4243-boris-protiv-borisa.html

Written by Mika

14. decembra 2011. u 18:15

Objavljeno u Uncategorized

Ostavite odgovor

